Wednesday, November 16, 2011

3 weeks update in one entry!

okay.. memilih tempat untuk attachment nanti dah pun settle. cuma tunggu reply/confirmation daripada lawyer tu jek. mintak-mintak dapat la.. if not.. hurmm.. I buat kat kuantan la, if tak dapat firm dekat Melaka ni. My dad pun memang dari awal suruh I buat dekat Kuantan. Dia bagi I buat dekat Melaka ni pun on condition I'm not there alone and the firm should not be too far from MMU. 

So untuk Land law pulak, wah-wah-wah-wah!!! banyak ragam! siapa? lecturer? myself? kengkawan? hurmm ... subject ni yang banyak ragam yang membuatkan sesiapa yang berkaitan menjadi STRESS! terlebih. Semata-mata nak dapatkan Form 14A and 16A, we have to go to the Land Office to get one. And worse, we went there twice for small mistake upon filling the forms. Lucky the office wasnt that far from MMU. And lucky one of my group members willingly to drive us there. 

these two diligently filling the forms. 

Bila i tengok balik sepanjang 4 minggu dah semester ni start, hari sabtu untuk dua minggu pertama tu jek yang I betul-betul spend untuk diri I tanpa memikirkan hal study ni. Start jek semester baru, dah start buat memorial mooting competition punya pasal. minggu kedua dah sibuk dengan research cases, tutorial, mencari tempat untuk attachment and uruskan hal dengan fakulti. minggu ketiga sibuk-sibuk hantar memorial, exchange bundles, siapkan, hantar application untuk legal attachment, case study. minggu keempat sibuk prepare script untuk mooting competition, case study, other studying related matters, revision for mid term exams.

Tidur awal, bangun awal, revision, practice for mooting competition, revision balik. In between tu, surf internet, release tension, senyum-senyum bila masa makan. sebab tu sekarang ni minimum I punya time makan 30 minutes.. within that time jek I tolak tepi semua benda yang pening-pening ni. 

This Friday I punya turn untuk moot. Just want to get it done fast and want to focus on the revision. Supposed I dah buat revision on the second week, tapi disebabkan ada vitamin malas + stress dengan benda-benda remeh membuatkan I ambik time untuk berkabung, munasabah diri banyak-banyak sikit.
So when they say this semester is more hectic that the previous semesters, I do know why now. Aishh makin besar la mata panda aku ni nanti. Okay, stop membebel sampai kat sini. Have to review my script for mooting again. 






toodles~

No comments:

Post a Comment