Thursday, June 30, 2011

nak kencing pun susah.

Pernah tak you all ada masalah nak kencing? Ada orang yang aliran air kencing nya lemah. Ada orang yang bila nak kencing jek kena paksa air kencing tu keluar, tapi kadang-kadang tu tak keluar pun. Ada orang pulak yang dia tak dapat nak control pengeluaran air kencing tu. Lebih teruk if time malam-malam, or time tengah tidur. Tup tup, pagi esok tengok tilam dah basah, hoho malu woo. Ada jugak orang yang rasa nak kencing, tapi bila dah masuk tandas, tak nak pulak air kencing tu keluar, ishhkk3.





So, if you all mengalami situasi-situasi seperti di atas, or any other situation yang membuatkan pengeluaran air kencing you all tu tak normal, boleh la cepat-cepat pergi consult dengan doctor ya. Tapi kadang-kadang tu, kita ni malas nak pergi jumpa doctor kan. Takut nanti banyak pulak penyakit lain yang di-detect-nya. Jadi bila masalah Urinary Tract Infections (UTI) ni tidak dirawat, akan banyak la penyakit lain yang follow. Yer la, bila pundi kencing tu dah sepatutnya kosong, tapi tak dikosongkan, kelenjar prostat kita jugak mungkin akan terkena macam-macam jangkitan. Pahaman yang senang sikit, bila toksid dalam badan kita ni sepatutnya dah keluar, tapi disebabkan adanya UTI, makan toksid tu akan tersimpan balik dalam badan kita. so yang sepatutnya kita dah jadi sihat, jadi tak sihat balik.

And sekarang ni jugak, macam-macam jenis rawatan yang available kan. Alternative ke, traditional medicines ke etc.. yang boleh you all try untuk merawat masalah ni. Tapi kena ingat jugak, jangan sampai masalah ni melarat lama-lama and boleh menjejaskan activity kehidupan seharian you all pulak. So apa-apa pun, kena la tanya dengan yang pakar kay :D

Okay, itu ajek.




Toodles~

No comments:

Post a Comment