Friday, May 14, 2010

Piala Thomas and Piala Uber



Okay, seperti yang korang dah taw, sekarang ni tengah berlangsung tournament badminton untuk piala Thomas and piala Uber. Piala Thomas tuh untuk pemain lelaki. And piala Uber tuh untuk pemain wanita.. [yer, saya baru taw perbezaan nyer hari semalam. BOO!!]

Sememang nyer, saya sangat la tidak mengikuti updates pasal badminton ni.. I pernah la pegang racket badminton tuh, and main main ngan kengkawan kat sekolah dulu. I main hayun jek racket tuh, tanpa taw rules dia.. and cam ne kira markah yang betul.. haha.. sesungguh nya saya tidak begitu aktif dalam sukan?


 Tapi saya pernah masuk lumba lari. 4x100m, 800m, and 4x200m. suma pernah dapat gold medals. Saya jugak pernah pegi camping. Sebab saya dulu aktif dalam Girl Guides kat sekolah. And Girl Guides kat sekolah saya time tuh, sangat sangat la aktif and dah pernah pergi sampai ke peringkat Asia Pacific. Sebelumn pegi camping, kulit saya ala-ala snow white. Tapi, lepas balik dair camping, I nyer kulit terus jadi kaler macam maggi goreng taruk kicap. Hihi comel jek! Not?



Okay, so I sempat la tengok match between Malaysian and Japan. And match between Malaysia and Denmark. Hafiz Hashim lawan Sato, pemain dari Jepun, tapi kalah. Tapi match bergu Malaysia menang lawan ngan Denmark. Yeayyy :D walapun saya tak paham apa-apa pasal tuh, tapi bila orang bersorak menang, saya pon ikut sekali.. haha.. tumpang gumbira.. wahahaha :D

Motif nyer entry kali ni nak tegaskan bahawa, knowledge untuk sukan sukan sebegini penting. Sebagai salah satu pengetahuan Am kita. Okay itu ajek.

Toodles~

4 comments:

  1. Yo....i'm waiting in front of the TV edi...haha

    ReplyDelete
  2. hehe
    meh tengok live streaming malaysia lawan china malam nie kat blog saya
    http://lixdo.net/blog/piala-thomas-2010-live-streaming/

    ReplyDelete
  3. Jong: yurp.. yurp.. me too. watching the match with china.. too bad, chong wei lose to lin dan :(

    lixdo: tenkiu for the link :)

    jfook: yeayyyy.. all the best to them :D

    ReplyDelete