Wednesday, May 26, 2010

Kebodohan yang AMAT

Hari ni, aku dah sihat sikit dari demam. So, parents, bawak la pegi Mall jap. Nak beli pudding! Yeayy.. hehe. Keluarga jelly ni, semua aku suka. Hati dah bunga bunga dah. Senyum lebar abis dah before keluar rumah tuh. Yer la. Sejak sakit ari tuh, asek duduk rumah jek. Tak Nampak orang luar. Hehe.

Keluar rumah, kunci gate.. and okay la, masuk kereta, sampai kat traffic light! Aishh panas terus hati aku ni. Even bukan aku yang bawak kereta. Countdown untuk kereta nak jalan tuh, memang la kejap jek, 30 seconds jek, tapi!!! Kereta kereta ni amboiiii berbudi bahasa nya la kat atas jalan.. bawak kereta, nak belok pon ke gedek gedek jek. Ngan motor bawak tak ingat dunia, asek nak merempit abis jek. If bawak kereta cam tuh, dan 5 buah kereta jek yang sempat lepas! BODOH! PIKIR KAU NYER HATI JEK KAN! Bila time kena bawak ikut had laju, kau tak nak plak kan.. bila time macam ni, kau bawak kereta macam bawak troli dalam supermarket kan!

Okay la.. hati dah sejuk sikit hati dah sebab air-cond dalam kereta menyejukkan.. hehe.. then, sampai la kat SATU MALL YANG BERNAMA G****. My brother pakai sweater sebab dia plak yang terjangkit I nyer virus sinus.. hehe.. tapi dia dapat fever terus.. Cuma tak coughing jek lagi.. tapi dia still larat lagi la nak bergerak.. antibody dia kuat sikit dari I.
[kat gambar atas ni dia tak bagi pakai hood]
[in my case, dia tak bagi pakai sweater. and my brother wear a sweater with a hood]
[so, boleh jek la kan guna gambar ni. hehe]

So, bila nak masuk entrance G**** tu, tiba tiba si guard yang jaga kat situ, stop kitaorang, tak bagi masuk. Cakap nyer, “tak boleh pakai sweater masuk”.
Then I pun terlepas cakap, “tak boleh pakai? Ini kan pakaian jugak. Asal?  Takot orang seludup barang?”
Then guard tuh cakap lagi, “kat tepi tuh dah tulis, tak boleh pakai sweater”.
Aku pon pegi la tengok kat mana board yang dia cakap kan tuh. Perghh, halus gila tulisan. Guna font size 5 kot!!! if orang rabun dekat tuh, sure kena pakai glasses nak tegok tulisan dia. Tersorok plak tuh, board dia. Memang if aku ni kaki menyelongkar, sampai tepi sudut pon aku nak telek, memang aku perasan la kan! S***!! Saja nak aku keluar perkataan yang “bagus” bunyi nyer kan. Management yang mengarut habis! Ni first time aku dengar, sweater tak leh pakai masuk dalam kedai..
Patah selera aku nak beli pudding. So, singgah kat pizza kat luar tuh. Tapau pizza, then balik rumah. Itu dah dua hal yang menyirap darah aku. So, bila dah masuk kereta, siap siap nak balik, then satu keluarga ni melintas depan kereta kitaorang, langsung tak pandang kiri kanan, bapak nyer, jalan depan sekali, sambil dukung anak perempuan yang kecik sangat lagi, maybe dalam 4 ke 6 bulan kot. Sebab Nampak berbedung lagi. Then si mak nyer, berjalan belakang laki nyer, then, rupa nyer, ada sorang budak kecik, chinonet, between the bengap dad and the bodoh s*** bini. Yang si bini dia ni, duk belek belek handbag, jalan melulu jek, tak pandang kiri kanan, tak pegang anak tuh.. aishh.. if kena langgar anak tuh, dia salah kan orang yang bawak kereta tuh plak! Padahal anak tuh, lari melulu, pastuh mak bapak langsung tak jaga anak, biar kan anak jalan sorang sorang! Ini la, mak bapak zaman sekarang.. bawak anak yang kecik kecik lagi pegi mall. S***. Pastuh, jadi kes, hilang anak la.. sesat la.. salah bawak balik anak orang la.. bengong! Pastuh, tengah tengah ramai tuh, anak tuh melalak, menangis, meraung. Itu, tak menyakit kan hati orang ramai? Kacau ketenteraman orang yang tengah nak bershopping tuh?
Ermm.. cara pendidikan setiap keluarga lain kan.. so tak leh nak salah kan anak nyer. Mak bapak yang dah tua bangka tuh still tak leh berpikir straight lagi? Tak taw mana elok mana tidak? Ini la orang kata otak kampong! Bukan nyer nak cakap kau tuh asal kampong, bengong tak abis. Semua orang pon asal kampong jugak dulu dulu pon.. tapi update kan la otak kau tuh.. mentality kau bagus sangat la kononnyer kan!

So, first rule nak gerak kemana mana pon, jaga la keselamatan tuh sikit. If nak bawak anak tuh, pegang la dia kemas kemas.. if anak tuh kecik lagi, patut nyer, tak payah bawak jejalan lagi, tinggal kat rumah jek la dulu. If nak bawak jugak, dukung anak tuh elok elok. Jangan nak jaga diri and bag kau jek. 
BUAT ANAK TAW! JAGA ANAK TAK TAW!
Aishh.. if nak membebel pasal menda ni, sampai bila bila pon tak abis.. wahh hangin nyer la aku ari ni. Sampai tekan keyboard pon kuat gila. Nak tercabut rasa nyer klip klip kat keyboard nih. Elok elok tadi aku dah sihat, nanti tengok tengok, blood pressure aku plak yang naik! BAGUS SANGAT KAN!

No comments:

Post a Comment